Vzhůru do toho (s pořádným webem) a půl je hotovo
Bez čeho se technicky jednoduše neobejdete? Bez webu. A to ne ledajakého. Pozor jak na „přeplácanou“ grafiku, tak přehnanou snahu o ryzí minimalismus. Stránka potřebuje být graficky přívětivá a přehledná, aby na první pohled jasně sdělovala, zda prodáváte šperky anebo měníte zimní pneu za letní. Jednoduše – vynasnažit se nepokazit první dojem. Emailing totiž sám o sobě nové potenciální zákazníky na web nepřitáhne (od toho máme PPC reklamu, práci s odkazy, sociální sítě atd.), jeho práce začíná až v okamžiku, kdy se návštěvníkovi vaše stránky načtou.Výchozí premisa - zadarmo ani kuře nehrabe
Inu, proč by nám měli návštěvníci webu svůj kontakt vůbec svěřovat? Jen tak? Určitě ne. V každém obchodním vztahu platí princip něco za něco, takže se zamyslete, co zajímavého, jakou přidanou hodnotu, která se vztahuje k jejich potřebám, zájmům a zároveň vaší činnosti, můžete návštěvníkům nabídnout. Sada krásných fotografií (v případě webu zabývajícího se prodejem fotografické techniky), slevu (e-shop) či třeba e-book, kde se dozví zajímavé novinky z oboru? Samozřejmě. Zapojte kreativitu a objevíte moře možností:1. Voucher na další nákup
2. Online test na zjištění úrovně znalostí/jazykových schopností
3. E-book s recepty, návody, tipy
4. Zasílání online vzdělávacího seriálu
5. Zaslání videa, online kurzu, webináře zdarma
6. Účast v soutěži o zajímavé ceny
7. Registrování v členské sekci, která přináší řadu výhod a vlastní účet s historií transakcí (např. u e-shopů)
8. Nabídka přihlášky na VIP účast na kurzu a podobně
Popřemýšlejte nad tím, co by vám jako vašemu vlastnímu zákazníkovi udělalo radost. Chtějte být štědří (anebo tak alespoň působit). Zároveň – je to váš web, takže klidně vyzkoušejte více variant a pak dlouhodobě nasaďte tu nejúspěšnější.
Šťavnatý sběrný formulář, který je vidět
Máme web i důvody, proč by se měl návštěvníkův kontakt stát součástí vaší databáze. Následuje tedy technické řešení samotného sběrného formuláře. Zákazník (byť sebeakčnější) stoprocentně ocení, pokud mu vyplňováním ušetříte co nejvíce času. Chtějte po něm skutečně jen relevantní informace a optimálně zvolte takovou technologii, která mu bude nápomocně napovídat. Vše okořenit originálními texty, které podpoří zvědavost i důvěru, a formulář vystavte tam, kam patří. Tedy návštěvníkovi přímo před oči. Skuteční profesionálové pak volí takové technologické řešení, které zvládne personalizovat i samotné sběrné formuláře, třeba i ve formě pop-up oken. Prohlíží si černé čaje? Sleva na Daarjeling First Flush 2016 už klepe na dveře. Čaje nepije a tak zkoumá nabídku kávy? E-book s tipy na přípravu kávových specialit jej dozajista nadchne. S možnostmi pokročilých systémů (Sendio) si prostě vyhrajete.Správa databáze a třídění
Hurá, kontakty se kupí a kupí, takže vzhůru rozesílat? Raději si dejte ještě jedno kafe a zapřemýšlejte, zda by nebylo dobré vzít si k srdci onu profláknutou marketingovou poučku. Základem je poznat svého zákazníka. Kdo to je, co ho zajímalo, jaký konkrétní formulář vyplnil, na jaké stránce a při jaké příležitosti? Nastavte svůj systém tak, aby pracoval chytře a uměl automaticky třídit příchozí kontakty dle skupin, zájmů a segmentů a veškeré informace následně využijte k personalizaci rozesílky. Váš emailing to neumí? Pokud to myslíte s funkčním emailingem skutečně vážně a nechce jen rozesílat „abyste aspoň něco rozesílali“, bude potřeba přesedlat na kvalitu. Přece jen, pokud má váš Honza vážně raději ten čaj, ona akce 1+1 na luxusní Guatemalu bude trochu „mimo mísu“ a budete to vy, kdo bude křivit čelo nad nízkou mírou prokliku či otevíratelnosti každé další rozesílky.Myslete vždy na základní filosofii úspěšného emailingu - pečujte o zákazníka a nezasypávejte ho čímkoli, co ho vůbec nezajímá.
Rádi byste se o třídění, segmentování a personalizaci emailingu dozvěděli ještě více? Stačí kliknutí na odkaz níže a článek o efektivní správě databáze se už už načítá…
Třídění kontaktů a personalizace obsahu - jak na to