Vyšší doručitelnost? Dbejte na kvalitu kontaktů a obsahu
1. Slova. Volíte ta správná? Předně - vyhýbejte se pochybným výrazům, které SPAM filtry vysloveně dráždí. Slova jako „akce, sleva, koupit, zdarma, sex“ a cokoliv dalšího reklamně „profláknutého“ si přízeň SPAM filtrů rozhodně nezíská. Zapojte tedy kreativitu (anebo zkušeného copywritera) a vybavte email obsahem, který bude mít zelenou.2. Velikost písma a jeho barva. Ano, sice potřebujete, aby si vaši odběratelé zapamatovali, že „ZÁJEZDY MÁME ZA POLOVIC!“, ale pokud se k nim váš email vůbec nedostane, vaše sebeupřímnější snaha přijde vniveč. SPAM filtry snižují důvěryhodnost všech emailů, které obsahují nápisy s výrazně větším fontem (nad 50px) anebo psané právě CAPSLOCKEM. A pozor, toto pravidlo platí i pro předměty emailů. Nevhodná je také barva písma shodující se s pozadím emailu.
3. Poměr obrázků vůči textu emailu. Pokud totiž celý email hraje do karet jenom jednomu z nich, SPAM filtry opět zbystří.
4. Ne/zdravá databáze. Zdraví je alfa omega – i v online marketingu. Rating vašeho emailingu rapidně poklesne, pokud budete rozesílku doručovat na nefunkční, neexistující anebo již odhlášené adresy. O databázi se tedy pilně starejte a udržujte ji aktuální, jak jen to jde.
5. Frekvence rozesílky. Dvakrát měř a jednou řež – rozesílej s rozvahou a ne každou druhou hodinu. Přílišné množství rozesílaných emailů patří k nejčastějším důvodům, proč se lidé z rozesílky odhlašují. Výsledek? Vaší databází se to pak hemží neaktuálními kontakty a jsme zpět u bodu 6. Dbejte proto spíš na kvalitu emailů (grafika, obsah), než na kvantitu.
6. Personalizace obsahu. Že ještě nevíte, o co jde? Moderní emailové technologie jako např. Sendio si dokážou zapamatovat o každém vašem kontaktu první poslední. Včetně toho, co se mu v minulosti líbilo, v jakém stadiu nákupního procesu se nachází a zda náhodou nemá za týden narozeniny. Využijte proto moderní technologii pro svůj úspěch, rozesílku zautomatizujte a odesílejte jednotlivým adresátům pouze obsah, který se jich reálně týká a v minulosti je zajímal. Nejen, že se vaše emaily budou skutečně líbit a pro váš byznys „fungovat“, ale opět výrazně potlačíte odhlašování kontaktů z databáze.
7. Kvalitní kontakty. Ano, ještě jednou ta kvalita. Raději zapomeňte na nákup databází tisíců kontaktů, které jsou od vaší branže vzdáleny asi jak hrušky od hi-tech. Navíc, logicky - jak můžete vlastně budovat vztahy s lidmi, kteří o vaše produkty dosud neprojevili sebemenší zájem? Nehledě na právní stránku věci… Pro vytvoření kvalitní a zdravé databáze SKUTEČNĚ nezbývá nic jiného než poctivě sbírat a sbírat na vlastním webu. Investujte tedy raději do funkčních technologií, které umí podpořit zákazníkovo rozhodnutí vám svůj kontakt svěřit - jako např. interaktivní a personalizované sběrné formuláře (v Sendiu si můžete vybrat jak z profesionálních šablon, tak si vytvořit zbrusu novou).
Nestačí? Chcete podpořit svůj úspěch i na dalších frontách? Věnujte tedy pozornost i ryze technickým tématům, jako je například nastavení DNS záznamů odesílající domény. Jak na to se dozvíte v našem dalším článku Jak nastavit doménu před první rozesílkou - SPF, DKIM, DMARC.